2 na 5 Polaków zrobi świąteczne zakupy w sieci

Redakcja
Na prezenty chcemy wydać od 200 do 500 zł
Na prezenty chcemy wydać od 200 do 500 zł Piotr Krzyżanowski
Udostępnij:
Dwóch na pięciu Polaków deklaruje, że gwiazdkowe prezenty kupi w internecie i wyda na nie od 200 do 500 zł. informuje BIG InfoMonitor. Zrobienie w tym roku zakupów świątecznych przez internet deklaruje około 40 proc. polskich konsumentów. Bez względu na okazję, w sieci kupuje już ponad połowa Polaków (55 proc.), a 2/3 spośród nich robi to regularnie. Jak kupują w grudniu? Najpierw za średnio 100 zł prezenty mikołajkowe, a potem prezenty pod choinkę, na które przeznaczają od 200 do 500 zł. Wśród produktów najczęściej nabywanych online są elektronika oraz gry.

 O zaletach i wygodzie kupowania w sieci nie trzeba nikogo przekonywać. Kupować można w dowolnym czasie, po konkurencyjnych cenach, które łatwo porównać. Sklepy prezentujące swój towar na monitorach komputerów w nieskończonej ilości, potrafią być również doskonałym źródłem zakupowych inspiracji, gwarantują też dostawę do domu. Jeśli towar się nie spodoba, zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, można bez podania przyczyny oddać go w ciągu 14 dni. Taki przywilej gwarantuje prawo we wszystkich przypadkach, gdy do transakcji dochodzi na odległość i poza lokalem firmy. Tymczasem w przypadku zakupów w sklepie stacjonarnym o takiej opcji decyduje sprzedający. Handel w internecie ma mnóstwo plusów, ale też i minusy. Kupując w sieci często nie ma pewności czy sklep rzeczywiście istnieje, czy opłacony produkt dotrze, a załączone zdjęcie rzeczywiście prezentuje pożądany towar. Pomimo to...
 

...co trzeci Polak nie ma zastrzeżeń do zakupów w sieci

W przeprowadzonym w tym roku badaniu instytutu opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, firmy wydającej sklepom internetowym certyfikaty jakości, wynika, że większość Polaków ma zastrzeżenia odnośnie zakupów w sieci. Badania dotyczące popularności i jakości handlu internetowego pokazują, że uwag do zakupów w sieci nie ma co trzeci rodak korzystający z tej formy zakupów. W zestawieniu najlepiej wypadły francuskie sklepy internetowe, gdzie aż połowa konsumentów nie stwierdziła żadnych problemów przy realizacji zamówienia. Kłopotów nie miało też po 40 proc. ankietowanych z Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Jedną z przyczyn niezadowolenia było opóźnienie w przekazaniu towarów. Na otrzymanie przesyłki po obiecanym terminie skarżyło się aż 37 proc. Polaków. Konsumenci z innych krajów rzadziej spotykali się z tym problemem; w Wielkiej Brytanii - 28 proc., w Niemczech - 31 proc., a we Francji tylko 22 proc. ankietowanych wskazało, że sklep opóźnił dostawę. Solidność dostawy ważna jest – co zrozumiałe – szczególnie przed Gwiazdką.

Jak uniknąć pułapek w czasie zakupów w internecie

Aby nie zostać bez pieniędzy i towaru, z produktem niepożądanym lub dostarczonym po terminie, należy przestrzegać i stosować w praktyce kilka ważnych zasad. Najważniejsze z nich to:

kupować u sprawdzonych sprzedawców, najlepiej posiadających certyfikaty potwierdzające wiarygodność, np. Certyfikat Firmy Wiarygodnej Finansowo BIG InfoMonitor. Pokazuje on, że firma jest solidna i rzetelnie wywiązuje się z rozliczeń ze swoimi dostawcami, co dobrze wróży również odbiorcom. Wyróżniające się w ten sposób przedsiębiorstwo jest non stop monitorowane pod kątem solidności płatniczej. Jeśli nie płaci swoim dostawcom i zostanie przez nich zgłoszone do rejestru dłużników BIG InfoMonitor, automatycznie traci prawo do certyfikatu;

kupować na portalach, w których pojawia się komunikat zapewniający, że przesyłka dojdzie przed świętami;

zakupy robić tylko za pośrednictwem bezpiecznych witryn, a dane osobowe podawać tylko wtedy, gdy jest to konieczne do realizacji zamówienia;

sprawdzać ocenę sklepów również w serwisach opiniotwórczych takich jak Trusted Shops czy Opineo, opartych na systemie komentowania i oceniania sprzedawcy ze względu na różne kryteria, np. czas dostawy, reagowanie na reklamacje, sprawność obsługi itp.;

poszukać opinii o sprzedawcy na forach internetowych;

wiarygodność sprzedawcy ocenić można też analizując jego stronę internetową, na której powinny znaleźć się wszystkie dane sprzedawcy – nazwa, adres siedziby, NIP, REGON oraz numer konta;

przeczytać regulamin sklepu oraz politykę prywatności;

sprawdzić, czy wybrany sklep pozwala śledzić status zamówień;

upewnić się, że prezentowany na zdjęciu towar jest zgodny z rzeczywiście nabywanym produktem, a także sprawdzić dokładną specyfikację produktu i na wszelki wypadek skonsultować wybór w mediach społecznościowych.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polacy posiadają coraz droższe smartfony

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krystian
Niestety jest to bolesny fakt dla wszystkich jednostek w łańuchu dostaw, które sie angażowąły w dostarczanie produktów do klienta jak pośrednicy, handlowcy, sklepy. W tym przypadku wielkie firmy tną koszty i sprzedaja wszystko przez internet pomijajac tamtych. Wiele firm poupadało już na rzecz internetowych zakupów.

_____________________________________

Polecam moją stronę o lokatach bankowych - Polskabankowosc.com.pl
Przejdź na stronę główną PolskaTimes
Dodaj ogłoszenie