10-letnia modelka w wyzywającej pozie na okładce magazynu "Vogue" (ZDJĘCIA)

Redakcja
Fot. materiały prasowe
Kiedy 10-letnia dziewczynka pojawiła się w wyzywającej pozie na okładce "Vogue'a", świat z oburzenia zawył. Jej matka mówi, że nie ma o co kruszyć kopii: córka to lubi, i tylko zamknęła jej stronę w internecie.

Thylane Lena-Rose Blondeau, córka Véroniki Loubry, aktorki i prezenterki telewizyjnej, oraz byłego reprezentanta Francji w piłce nożnej Patricka Blondeau, wykonuje zawód modelki od piątego roku życia, kiedy pojawiła się na wybiegu dla Jeana-Paula Gaultiera. Urodzona na Wybrzeżu Kości Słoniowej Blondeau pojawiła się na okładce "Vogue Enfants", pozowała do seksownych zdjęć dla "Paris Vogue" i dodatku bożonarodzeniowego tego magazynu, zatytułowanego "Cadeaux", ubrana w ciuchy od Balmaina i Versacego, obwieszona brylantami od Cartiera i z torebką od Fendiego za 1400 funtów.

Specjaliści od mody mówią, iż jest to świat, który lubi i musi szokować, i nieraz jeszcze na okładkach magazynów pojawią się kilkuletnie dzieci

Najnowsza związana z nią afera zaczęła się od tego, że anonimowa blogerka skompilowała jej zdjęcia, na których pozowała topless w dżinsach i pióropuszu albo opuszczała ściągacz dżinsów, i opatrzyła je komentarzem "F*** yeah Thylane Blondeau", do czego dopisała: "Jestem zazdrosna o dziesięciolatkę". Materiały te sprowokowały nieprzychylne komentarze oglądających, których oburzył erotyczny charakter fotografii, po czym sprawę podchwyciła amerykańska telewizja ABC News. Reklama ta z pewnością wywinduje do góry stawki, których Blondeau może żądać od reklamodawców, i przyśpieszy rozwój jej kariery.

Fotografie Blondeau dowodzą, że można zarobić, i to duże pieniądze, na wykorzystywaniu dzieci do reklamowania towarów dla dorosłych, tak jak Hollywood od lat ma świadomość, że rynek nastolatków jest żyłą złota. 11-letnia Willow Smith i jej 13-letni brat Jaden są dziećmi aktora Willa Smitha i jego żony Jady Pinkett Smith. Willow, piosenkarka i aktorka, nie schodzi z okładek amerykańskich kolorowych magazynów.

13-letnia aktorka Elle Fanning obecnie występuje w reklamach Marca Jacobsa, idąc w ślady swojej siostry Dakoty, która pozowała dla tego projektanta mody w 2007 r., kiedy również miała 13 lat. Elle jest jedną z trzech nieletnich dziewczyn z okładki, które przywdziewają białą koronkę od Chanel i diabelskie rogi ze sztucznych diamentów od Vivienne Westwood, aby pokazać się pod nagłówkiem "Anioły i demony" w czasopiśmie "Love", magazynie mody publikowanym przez Condé Nast, koncern, który jest także właścicielem "Vogue'a". Pozostałe dwie młodociane modelki to Hailee Steinfeld i Chloë Moretz, obie 14-letnie.
- Jesteśmy zafascynowani brakiem zahamowań i siłą ekspresji, którą może nieść ze sobą dziecięca niewinność. Takie cechy z reguły są najwyraźniejsze u ludzi młodych i dlatego umieściliśmy na naszej okładce trzy nastoletnie aktorki - mówi redaktor naczelna czasopisma Katie Grand o decyzji, aby zaprosić te dziewczyny na sesję zdjęciową. - Wydaje mi się czymś naturalnym danie ich na okładkę wydania poświęconego tematowi niewinności i mody. Wszystkie są piękne, inteligentne i urocze, co moim zdaniem widać na zdjęciach i w wywiadach.

Nie są to pierwsze przykłady wykorzystywania nieletnich dziewczyn do sprzedaży ubrań. Siostry Olsen, Mary-Kate i Ashley, zaczęły występować w reklamie, kiedy były dzidziusiami, i dzisiaj robią to nadal, mając 25 lat. Milla Jovovich, hollywoodzka aktorka i projektantka mody, zaczęła karierę w wieku 11 lat od zdjęcia wykonanego przez Herba Rittsa, a rok później mianowano ją jedną z niezapomnianych kobiet świata Revlona.

Ale mimo że nastoletnie modelki na okładkach czasopism nie są niczym nadzwyczajnym, seksualizacja fotografii, na których pojawia się Blondeau, budzi niepokój w kręgach mody.
- Nigdy nie podpisalibyśmy umowy z 10-letnią dziewczyną - tłumaczy się teraz Jamie Ellis, który w agencji Premier Model Management zajmuje się wyszukiwaniem modelek dla czasopism poświęconych modzie. - W tym wieku jeszcze nie wiadomo, jak się rozwiną. Przyglądamy się modelkom od 14. roku życia, podpisujemy z nimi umowę na wyłączność i czekamy, aż skończą 16 lat, kiedy mogą zacząć pracować podczas wakacji letnich. Przy takim systemie inne agencje nam ich nie podkradną w tym dwuletnim okresie. Moim zdaniem znajduje tutaj odzwierciedlenie amerykańskie upodobanie do konkursów piękności.

Więcej przeczytasz w poniedziałkowym wydaniu dziennika "Polska" lub w serwisie prasa24.pl

Dziesięcioletnia Thylane mimo swojego młodego wieku nie jest nowicjuszką w świecie mody. Jest w tym biznesie od piątego roku życia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na i.pl Portal i.pl