100 zł zamiast 1 zł? Problemy Vozilli ze startem wypożyczalni aut elektrycznych

Błażej Organisty
Pawel Relikowski / Polska Press
Na godz. 13. zaplanowano dzisiejszy start miejskiej wypożyczalni aut elektrycznych Vozilla. Nie obyło się bez problemów. Podczas rejestracji z kont kilku użytkowników system pobrał opłatę wynoszącą 100 zł. A powinien złotówkę. Mimo to, tylko dziś zarejestrowało się tysiąc potencjalnych użytkowników. - Nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania od samego początku - mówi Miłosz Franaszak, szef projektu z firmy Enigma, operatora wypożyczalni.

Od dziś wrocławianie i turyści mogą wypożyczać elektryczne samochody z miejskiej wypożyczalni Vozilla. Flota wypożyczalni to 200 nissanów leaf, w tym 10 vanów.

Aby dołączyć do systemu, trzeba zainstalować na telefonie aplikację i podać wymagane przy rejestracji dane. Założenie konta jest bezpłatne, ale należy pamiętać o wpłaceniu zadatku. Jest to złotówka, ale z powodu błędów systemu użytkownicy mogą zapłacić nawet 100 zł.

- Start systemu zaplanowano na godzinę 13. Niestety wcześniej wystąpiła usterka i jeden z zainteresowanych użytkowników zapłacił za dużo. Zapewniam, że pieniądze zostaną zwrócone. Sprawdzamy na bieżąco opinie użytkowników i staramy się korygować wszelkie błędy, które można zgłaszać dzwoniąc pod nr telefonu 736 800 200 lub wysyłając e-maila na adres [email protected] - mówi Zuzanna Zaręba z Vozilli.

Jedną z form zapłaty jest rejestracja karty płatniczej, z pomocą której poprzez system PayPal opłaca się dostęp do wypożyczalni. To pozwala na potwierdzenie autentyczności karty. Trzem klientom pobrano 100 złotych, ale pobrane pieniądze niedługo później im zwrócono.

Aplikacja, którą musimy pobrać, informuje o dostępnych samochodach w najbliższej okolicy. Użytkownik rezerwuje auto (można to zrobić również przez stronę internetową) i potwierdza wynajem. Kluczyki nie są potrzebne, gdyż aplikacja umożliwia otwieranie i zamykanie samochodu. Informuje także o stanie naładowania akumulatora i szacowanym zasięgu auta (maksymalnie ok. 160 kilometrów jazdy w mieście).

Pomimo problemów Vozilla cieszy się dużym zainteresowaniem.

- Do tej pory zarejestrowało się ponad tysiąc osób - cieszy się Miłosz Franaszak, szef projektu z firmy Enigma, operatora wypożyczalni - przez co proces weryfikacji trwa nieco dłużej, niż zakładaliśmy. Nie spodziewaliśmy się tak dużego zainteresowania od samego początku.

Pierwszy kierowca przejechał się nowym samochodem już wczoraj. - Gdy testowaliśmy aplikację, on ją uruchomił i zobaczył dostępny samochód zaparkowany pod naszym biurem klienta. Wsiadł i odjechał. Po pewnym czasie przyjechał z powrotem - opowiada Przemek Hortecki z Vozilli.

Od rana do biura obsługi klienta (ul. Kochanowskiego 30) dzwonią potencjalni użytkownicy. Najczęściej pytają o metodę płatności za korzystanie z samochodu i o to, gdzie można parkować.

- Po rejestracji wpłacamy pieniądze do wirtualnej skarbonki albo podpinamy do systemu kartę płatniczą - odpowiada Franaszak. Po zwróceniu auta aplikacja pobierze opłatę automatycznie.

Minuta za złotówkę

Minuta jazdy kosztuje złotówkę. Jeśli kierowca chce zrobić postój, nie musi przerywać wypożyczenia. Minuta postoju kosztuje 10 gr. Do końca listopada obowiązuje promocja - 50 gr za każdą minutę jazdy.

Miejskimi samochodami na prąd można jeździć po niektórych buspach (np. Podwale, Trzebnicka, Piłsudskiego, pl. Teatralny, Traugutta), a także ulicach oraz miejscach niedostępnych dla aut spalinowych (np. Szewska, św. Jadwigi, Ostrów Tumski, most Piaskowy). Ponadto władze Wrocławia na potrzeby wypożyczalni Vozilla wyznaczyły 200 miejsc parkingowych, większość w centrum miasta.

Na miejscach parkingowych przeznaczonych dla samochodów elektrycznych nie będą mogły stawać inne samochody. To dlatego pomysł wywołał spore kontrowersje wśród kierowców, którzy obawiają się, że po zmianach będzie jeszcze trudniej zaparkować w centrum.

Lokalizacje 200 miejsc parkingowych zarezerwowanych dla użytkowników wypożyczalni:

1. Pl. Solny – 4 miejsca;
2. Szajnochy – 3 miejsca;
3. Ruska -3 miejsca;
4. Rzeźnicza -3 miejsca;
5. Kiełbaśnicza -3 miejsca;
6. Łaciarska -4 miejsca;
7. Uniwersytecka - 4 miejsca;
8. Wita Stwosza – 4 miejsca;
9. Piaskowa – 3 miejsca;
10. Kotlarska -4 miejsca;
11. Kraińskiego – 4 miejsca;
12. Styki i Kossaka – 4 miejsca;
13. Purkyniego – 4 miejsca;
14. Al. Słowackiego - 4 miejsca;
15. Ofiar Oświęcimskich – 3 miejsca;
16. Leszczyńskiego -4 miejsca;
17. Nowa -4 miejsca;
18. Modrzejewskiej -4 miejsca;
19. św. Antoniego -2 miejsca;
20. Włodkowica – 3 miejsca;
21. Cieszyńskiego – 4 miejsca;
22. Ostrów Tumski – 4 miejsca;
23. Staromłyńska – 2 miejsca;
24. pl. Kościuszki – 4 miejsca;
25. ks. Witolda – 3 miejsca;
26. Dubois - 6 miejsca;
27. Sokolnicza – 4 miejsca;
28. pl. Orląt Lwowskich – 4 miejsca;
29. pl. Legionów – 4 miejsca;
30. Gabrieli Zapolskiej – 4 miejsca;
31. Bałuckiego – 3 miejsca;
32. Dworzec Główny (ul. Sucha)- 3 miejsca;
33. Rejtana – 3 miejsca;
34. Kołłątaja – 3 miejsca;
35. Dobrzyńska – 4 miejsca;
36. Mazowiecka – 3 miejsca;
37. pl. Powstańców Warszawy – 4 miejsca;
38. Hoene-Wrońskiego – 4 miejsca;
39. Wybrzeże Wyspiańskiego – 4 miejsca;
40. Łukasiewicza – 3 miejsca;
41. Norwida – 3 miejsca;
42. Wystawowa – 4 miejsca;
43. Jedności Narodowej – 3 miejsca;
44. Wielka – 4 miejsca;
45. Bolesława Drobnera – 3 miejsca;
46. Curie-Skłodowskiej - 3 miejsca;
47. Joliot-Curie – 4 miejsca;
48. Na Grobli – 3 miejsca;
49. Piłsudskiego – 3 miejsca;
50. Kamienna - 4 miejsca;
51. Andrzeja Waligórskiego – 3 miejsca;
52. Odrzańska – 3 miejsca;
53. Powstańców Śląskich – 4 miejsca;
54. al. Hallera – 3 miejsca;
55. pl. Pereca – 3 miejsca;
56. Hercana – 3 miejsca;
57. Bujwida – 3 miejsca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: 100 zł zamiast 1 zł? Problemy Vozilli ze startem wypożyczalni aut elektrycznych - Gazeta Wrocławska

Komentarze 237

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wert
co to jest cautobus?
e
ed
np dobry psychiatra, i ci przejdzie
p
pwrt
Dla smogu w mieście sposób powstania prądu nie ma znaczenia. Samochód wytwarza spaliny tu i teraz na ulicy którą jedzie. Elektrownia ma komin70 czy 100m i jego spaliny to zwykle samo CO2 bo elektrownie mają dziś zaawansowane filtry oczyszczające spaliny. Ergo w mieście z prądy smogu nie ma. Natomiast efekt z punktu widzenia całej planety jest podobny bo spaliny i tak powstają.
D
Doradca Instytutu OŚ
Cześć!
Uważacie, że tak łatwo dostępne samochody stwarzają zagrożenie?
Poziom hałasu jest znikomy, okazuje się, że nie jest to bez znaczenia i np. w Tokio w centrum miasta jest bardzo cicho jak na taki ruch samochodów, nie uważasz, że we Wrocławiu też by się to przydało?

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
A czy uważasz, że jest więcej minusów niż plusów?
Chciałbyś jakoś zmienić sposów funkcjonowania tego typu wypożyczalni?

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
W skali miasta wychodzi na plus. Bezpośredni wpływ na otoczenie, z którego korzystasz też jest nie bez znaczenia.
Dzięki takim rozwiązaniom masz szansę żyć w mieście, w którym problem smogu maleje a nie rośnie.

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
W skali miasta wychodzi na plus. Bezpośredni wpływ na otoczenie, z którego korzystasz też jest nie bez znaczenia.
Dzięki takim rozwiązaniom masz szansę żyć w mieście, w którym problem smogu maleje a nie rośnie.

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
Hej,
Wszystkie te wyjścia pomagają dbać o powietrze w miastach.
Korzystasz na codzień?

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
Cześć!
Wiele rozwiązań samorządy wprowadzają po to by przekonać ludzi do korzystania z aut nieemisyjnych, takich, które nie przyczyniają sie do zatruwania powietrza w miastach. Takim rozwiązaniem jest między innymi możliwość korzystania z buspasów oraz bezpłatne parkingi.
to wszystko dla naszego zdrowia.

Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
D
Doradca Instytutu OŚ
Witajcie!
W ramach kampanii informacyjnej mam przyjemność być Waszym doradcą online. Pozostaję do dyspozycji dla wszystkich zainteresowanych tematyką elektromobilności i innych aspektów szeroko rozumianej ochrony środowiska.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania, chętnie na nie odpowiem zarówno w tym jak i skorelowanych wątkach.
Tomek,
Doradca online Instytutu Ochrony Środowiska
elektromobilnapolska
n
nn
dlaczego auto nie bedace cautobusem lub taxowka moze korzystac z buspasa? pomysl z taxowka to taki sam debilizm. za granica z buspasa mozna korzystac jesli w aucie sa dwie kub trzy osoby...dudek prywate sobie otworzyl na odchodne
R
R12
Przepisy tworzy się w oparciu o źródła prawa wymienione w Konstytucji. Ale jak powszechnie wiadomo Rafał D. jest na bakier z Konstytucją.
R
R12
Typowy płytki i bezmyślny komentarz
N
Niepodobacz
Mnie się nie podoba dyskryminowanie mojej firmy i tysięcy innych, i proponuję żebyś ty się wyprowadził z miasta wraz z Dutkiewiczem.
c
czosnkowy
- czyli że umiał liczyć.
Wróć na i.pl Portal i.pl