Właściciele sklepów z ceramiką, hoteli, barów, stacji benzynowych, zakładów mechanicznych i innych firm boją się, że stracą klientów. Wielu z nich, przejeżdżając przez miasto, robi zakupy lub nocuje w Bolesławcu przed dalszą podróżą.
- Nie ma co ukrywać. Bolesławiec żyje nie z ceramiki, a z tranzytu - mówi pracownik jednej z restauracji przy obwodnicy.
"Opałkowa Chata", popularna restauracja w mieście zrobiła badanie opinii klientów. Okazało się, że 70 procent z nich stanowią kierowcy z drogi krajowej nr 4. Gdy powstanie autostrada, większość ominie Bolesławiec. Dlatego w "Opałkowej Chacie" już przygotowują się do zmiany oferty i zamierzają przestawić się na imprezy okolicznościowe.
- Jedyną szansą jest stworzenie takiego klimatu wokół Bolesławca, żeby ludzie chcieli tutaj zajrzeć nawet, jeśli będą musieli nadłożyć drogi - mówi Bogdan Nowak, właściciel hotelu Villa Ambasada i restauracji Piwnica Paryska. - Najbardziej ucierpią ci, którzy są przy samej czwórce - przewiduje. Ale przypuszcza, że do centrum też rzadziej będą zaglądać przypadkowi klienci.
Obawy przedsiębiorców są coraz większe, bo nie mają oni wpływu na promocję miasta.
- Na razie nie dostrzegam żadnych działań władz, które mogłyby pomóc w zaproszeniu turystów, kiedy zmniejszy się ruch tranzytowy - twierdzi Nowak.
- Nie ma żadnej koncepcji, jak nam pomóc - przytakuje właścicielka jednego przydrożnych z hoteli. - A mniejszy ruch samochodowy uderzy tylko w nas, bo inni się ucieszą. Policja i mieszkańcy odetchną - dodaje.
Przedsiębiorcy z Bolesławca boją się, że przez autostradę stracą klientów.
Agnieszka Gergont z magistratu ripostuje:
- Podejmujemy różne działania, aby przyciągnąć turystów do Bolesławca i aby biznesmeni nie odczuli negatywnie otwarcia autostrady.
Przy autostradzie pojawią się tablice informujące o atrakcjach Bolesławca. Będą teksty promocyjne w kraju i za granicą, zachęcające do skorzystania z usług bolesławieckich firm.
- Naszym pomysłem na promocję jest też utrwalanie w świadomości ludzi ceramicznej marki naszej miejscowości - mówi pani Agnieszka.
Służą temu nie tylko doroczne Bolesławieckie Święta Ceramiki, ale także hasło reklamowe Miasto Ceramiki i udział w wielu targach turystycznych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?