Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: Na Reymonta rowerzyści jadą po muldach

Piotr Rąpalski
Ten zygzak kończy się znakiem "zakaz jazdy rowerem"
Ten zygzak kończy się znakiem "zakaz jazdy rowerem" Wojciech Matusik
Władze miasta w końcu zabiorą się za ścieżki rowerowe w okolicach miasteczka studenckiego i stadionu Wisły Kraków. Projektują właśnie ok. 2,5 km dróg rowerowych na ulicy Reymonta i Piastowskiej. I dobrze, bo ścieżka na tej pierwszej dziś przypomina ciasny wąwóz.

Rowerzysta, jadąc od alei Mickiewicza ul. Reymonta, nie czuje się dziś komfortowo. - Jest się ściśniętym między białą linią namalowaną na jezdni, za którą pędzą samochody i wysokim krawężnikiem, z którego często zwisają źle zaparkowane auta. Asfalt jest pofałdowany i pełen dziur - opisuje Robert Niedośpiał.

Tuż za stadionem Wisły droga rowerowa zaczyna się ostro wić i przelatuje na drugą stronę ulicy, a dalszego poruszania się jezdnią zabrania tutaj znak "zakaz jazdy rowerem". Trzeba przejechać na drugą stronę, gdzie ścieżka wiedzie po rozwalonym chodniku.

- Znak stoi, aby informować rowerzystów, że mają dostępną po lewej stronie ścieżkę rowerową. Nie mogą jechać jezdnią, jeśli dostępna jest droga dla rowerów. Tak stanowi prawo drogowe - mówi Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Nie widzę żadnego rozwiązania obecnej sytuacji, poza całkowitym remontem chodnika.

Projekt zakłada powstanie zupełnie nowych ścieżek po obu stronach Reymonta na całej długości ulicy od alei Mickiewicza. Łączyć będą się z nowymi ścieżkami na Piastowskiej, które powstaną na odcinku od ulicy Na Błonie do ul. Nawojki. Możliwe, że remont ulic, a z nim budowa ścieżek ruszy już w nadchodzącym roku.

Środowisko rowerzystów czuwa nad wykonaniem tego projektu. Po jego wstępnej prezentacji złożono sporo wniosków, które dotyczą głównie lepszego rozwiązania komunikacji rowerowej w rejonie pętli na Cichym Kąciku. Rowerzyści domagają się tutaj poprowadzenia ścieżki po obu stronach Piastowskiej oraz zmniejszenia liczby przejść dla pieszych. Innym postulatem jest stworzenie kontrapasu na sąsiednich ulicach Chodowieckiego i Igrców, co stanowiłoby dodatkową alternatywę podróży.
Nowe ścieżki na Reymonta i Piastowskiej lepiej skomunikują rekreacyjne tereny Błoń i wałów Rudawy z miasteczkiem studenckim i z centrum miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska