Lewica była przeciwko CPK, teraz popiera projekt. Robert Biedroń tłumaczy, skąd ta zmiana zdania

Lidia Lemaniak
Lidia Lemaniak
Wideo
od 7 lat
„Nie dla CPK, tak dla kolei dalekobieżnej” – brzmi jeden z zapisów programu Lewicy. Tymczasem politycy Lewicy stali się jednymi z większych zwolenników budowy CPK. Skąd wynika ta zmiana zdania? O to portal i.pl zapytał Roberta Biedronia – europosła, współprzewodniczącego Nowej Lewicy, lidera warszawskiej listy Lewicy w wyborach do europarlamentu.

Spis treści

Politycy Lewicy zwolennikami CPK. Tymczasem w programie są przeciwko

W programie Lewicy, w punkcie 69., znalazł się zapis „Nie dla CPK, tak dla kolei dalekobieżnej”. „Odstąpimy od budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, zachowując towarzyszące CPK inwestycje kolejowe. Przy wytyczaniu tras kolei będziemy brali pod uwagę głos społeczny. Zamiast tego skupimy się na rozbudowie sieci szybkich kolei dalekobieżnych. Wzorem austriackim będziemy rozwijać ofertę polskich kolei na trasach międzynarodowych” – czytamy.

Tymczasem politycy Lewicy stali się jednymi z większych zwolenników budowy CPK.

Skąd wynika zmiana zdania Lewicy ws. CPK?

Roberta Biedronia, europosła, współprzewodniczącego Nowej Lewicy portal i.pl zapytał, skąd wynika zmiana zdania polityków ugrupowania w sprawie CPK.

– Za PiS-u ten projekt był przeskalowany. PiS szastał pieniędzmi nami na lewo i prawo, na przykład zatrudniając 750 osób, które nie wiadomo, co robiły albo sponsorując – w celach promocyjnych – na przykład remonty ołtarzy czy kwartalnik „Apostoł Miłosierdzia Bożego” za 55 tys. zł – przypomniał.

Zdaniem Roberta Biedronia „to była inwestycja, która była nieracjonalna”. – Przecinała na pół bloki, domy, pokoje i toalety – powiedział.

Współprzewodniczący Nowej Lewicy podkreślił, że „dzisiaj potrzebujemy inwestycji, która będzie walczyła z wykluczeniem komunikacyjnym”. – 17 mln ludzi nie ma dostępu do pociągu czy autobusu. Za takim „CPK 2.0” Lewica na pewno będzie się opowiadała – wyjaśnił.

CPK – szczegóły projektu

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W skład CPK mają wejść też inwestycje kolejowe, które mają umożliwić przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pol
17 maja, 17:27, gosc:

Biedroń robi szpagat to bywa niebezpieczne nawet dla niego.

Ja bym się jedbak nie skusił, już bardziej na pewną tenisistkę, ale według lewicowych to pewnie jestem niepoprawny:-)

g
gosc
Biedroń robi szpagat to bywa niebezpieczne nawet dla niego.
P
Pol
Lewica się ośmiesza jak tylko może, ale to zadanie hołowni, pewnie niedługo przejdzie do lewicy:-)
Wróć na i.pl Portal i.pl